1.09.2007

Kuzey Rüzgarı


Kuzey Rüzgarı'nda kuzeyden gelen adam Kuzey Taşova isimli Ekber lakaplı bir karakteri canlandıran Kadir İnanır hiç şüphesiz Türk Sineması'nın yetiştirdiği en önemli isimler arasında geliyor. 187 sinema filmi, 8 televizyon dizisi ve yılların eskitemediği Kadir inanır ve kadirizim olarak anılan ünü ile Yeşilçam'ın çınarlarından.Kadir İnanır, 15 Nisan 1949'da çok kalabalık bir ailenin son çocuğu olarak Fatsa'da dünyaya geldi. İlk ve ortaokulu Fatsa'da bitirdikten sonra lise eğitimine Haydarpaşa Lisesinde devam etti ve ardından Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo-Televizyon bölümünü bitirdi. Ardından katıldığı yarışmada başarılı olarak Yeşilçam’a girdi. Yardımcı oyunculuk ile başlayan kariyerine onlarca başrol sığdırdı.Kuzey Rüzgarı’nın Kuzey Taşova rolü içinse ısrarlara dayanamadığını belirten Kadir İnanır, "Ben bu sefer hiçbir şeye karışmadım. Yani cast yapılırken asla hiçbirine hayır falan demedim. Bundan sonra tek söylenecek kelime var. Tanrı bizimle olsun'' dedi. Dizide Ekber lakaplı Kuzey Taşova karakterini canlandıran İnanır, ''Dizide Ekber rolündeyim. Bu rol daha önceki filmlerimdeki rollerime benziyor. Aslında ben bu tarz bir rol oynamak istemedim ama ısrarlara dayanamadım'' diye konuştu.Kadir İnanır, Kuzey Rüzgarı’nda, Rusya'da 20 yıl hapis 5 yıl da sürgün cezası almış eski bir kabadayı olan Kuzey Taşova’yı (lakabı Ekber) canlandıracak. Rusya'da Türkiye'ye kesin dönüş yapan Kuzey, Türkiye'nin içine düştüğü durumu iç ve dış düşmanlar tarafından çevrilmesini içine sindiremeyerek yiğeni Oktay Kaynarca, (Poyraz) ile birlikte bu düşmanlara karşı amansız bir savaş verecek...

Hiç yorum yok: